Jobopslag: Struktureret IT-medarbejder med ekspertise inden for Microsoft 365 administration

Har du en stærk forståelse for systemadministration og drift? Og vil du tage ansvaret for vores digitale arbejdsplads og sikre en smidig IT-oplevelse for både medarbejdere og frivillige?

Vi søger lige nu en struktureret og fleksibel IT-medarbejder, der vil få en central rolle i sikre optimal drift af vores IT-systemer på tværs af vores to kontorer i Aarhus og København samt vores frivilliggrupper i hele landet. Som en del af staben er du med til at sikre foreningens drift og understøttelse af vores kollegaer, frivillige, bestyrelse og medlemmer. For din rolle vil understøttelsen omhandle vores digitale arbejdsplads, som du får det primære ansvar for.

Den vigtigste del af vores digitale arbejdsplads består af et Microsoft 365 tenant. Her bruger medarbejderne Teams og SharePoint til at strukturerer deres arbejde og interne kommunikation, hvorfor erfaring med administration af disse er væsentlig for stillingen. Administration af vores tenant via Microsoft Entra Admin Center udgør også en substantiel del af dine arbejdsopgaver, så erfaring med eller kendskab hertil vil være at foretrække. Vi gør også brug af andre Microsoft produkter som Exchange, Power Apps, Bookings, Forms mv., hvoraf erfaring med disse er et plus, men ikke nødvendigt.

Udover dit primære arbejdsområde i Microsoft 365, vil det være et særligt plus, hvis du har erfaring med WordPress og hjemmesidekodning i JavaScript. IT-infrastrukturen for foreningen rummer også andre systemer til håndtering af telefoni (Universe +), netværk (Unifi), medarbejderes arbejdsudstyr (Windows og Apple) m.fl. som du vil få kendskab til, når du starter.

Dine primære ansvarsområder vil være
  • Administration og vedligeholdelse af vores IT-infrastruktur
  • Brugeradministration (Entra & Active Directory)
  • Teknisk support til medarbejderne og frivillige
  • Håndtering og opsætning af hardware
Vi forventer, at du
  • Har erfaring med administration af et Microsoft 365 tenant
  • Har erfaring med SharePoint og Teams på admin niveau
  • Er tålmodig og kan videreformidle din viden som support til vores ansatte og frivillige
  • Trives med at tilegne dig ny viden som er relateret til vores IT-infrastruktur
  • Besidder evner til at strukturere og tilrettelægge dine egne opgaver
Det er en fordel, hvis du
  • Har erfaring med andre Microsoft produkter udover Teams og SharePoint
  • Har erfaring med WordPress og hjemmesidekodning
  • Har erfaring med netværk og enhedshåndtering
Vi tilbyder
  • Et job, hvor du og dine kompetencer i høj grad vil komme i spil, hvor faglig udvikling prioriteres, hvor der vil være rig mulighed for at udvikle nye kompetencer, og hvor du selv er med til at udvikle din stilling og dine ansvarsområder over tid.
  • God mulighed for selv at tilrettelægge og styre din tid.
  • En arbejdsplads hvor du, din kønsidentitet og dine pronominer bliver anerkendt og anvendt.
  • En plads i et engageret sekretariat af 28 ansatte og 290 frivillige, der arbejder hårdt for at forbedre LGBT+ personers rettigheder i både ind- og udland.

Du får base og daglig arbejdsplads i København. Stillingen er i udgangspunktet 15t/u og hvis du studerer eller har andre forpligtelser er vi selvfølgelig fleksible i eksamensperioder og andre travle tidspunkter. LGBT+ Danmark arbejder teambaseret, og du vil indgå i teamet for staben.

Der forventes som udgangspunkt ikke rejseaktivitet, men der kan opstå potentiale for en tur til vores Aarhus-kontor om nødvendigt for dit arbejde.

Om LGBT+ Danmark

LGBT+ Danmark er en landsdækkende organisation, der varetager politiske interesser for LGBT+ personer i Danmark og internationalt. Det overordnede mål for foreningen er at skabe varige politiske og sociale forandringer til gavn for LGBT+ personer og øge trivslen blandt LGBT+ personer i ind- og udland. Foreningen står midt i en spændende periode med vækst i både nationale og internationale aktiviteter.

Vilkår og rekrutteringsproces

Ansættelse finder sted 16. eller 23. september. Der er tale om en fast stilling på 15 t/u timer, evt. med mulighed for yderligere timer og forlængelse alt afhængig af anden funding.

Send en motiveret ansøgning og CV til sekretariatschef, Susanne Branner på  senest 12. august 2024, kl. 12. Samtaler afholdes den 22. august på LGBT+ Danmarks kontor i København.

LGBT+ Danmark opfordrer alle kvalificerede til at søge stillingen.