Første Pan Blad som tabloid

I 1982 blev Pan Bladet professionaliseret med nyt layout og annoncesalg.

I 1982 blev det efter en lang debat i foreningen, hvor navnlig de lesbiske var meget forbeholdne, besluttet at forsøge at forbedre Pan Bladets økonomi ved en mere professionel tilgang til annoncesalg. Hidtil havde der kun været små rubrikannoncer og kontaktannoncer.

Samtidig overgik bladet til tabloidformat og blev omdelt gratis i miljøet, på barer m.v.

Der blev ansat en annonceagent, og efter en lidt sløv start kom der gang i salget. Det affødte naturligvis også en heftig debat om, hvad man kunne annoncere for. Nogle af de kommercielle barer ville gerne have billeder i deres annoncer, billeder som af nogle blev opfattet som meget vovede eller endda anstødelige. Pan Bladet skulle jo gerne kunne ligge fremme på sofabordet, når familien kom på besøg, som nogle fremhævede.

Men efter nogle år fandt annoncerne sit leje, og der var annoncer i bladet så længe det udkom.

Bent Hansen, Steffen Jensen, Henning Sandau og Kurt Sandau