LGBT-inklusion – realitet eller blot PR til Priden?

Folkene bag LGBT Danmarks nye initiativ, Empatisk Arbejdsmarked, er gået sammen med Copenhagen Pride om et eksklusivt event for erhvervslivet. Omdrejningspunktet er virksomhedernes HR-politik kontra deres marketingsstrategi. Er det kun den ene dag om året til Pride-paraden, at virksomheder promoverer deres mangfoldighedspolitik udadtil, eller er det også noget medarbejdere og ledere kan mærke indadtil i virksomheden resten af årets 364 dage?

LGBT Danmark er medarrangør af dette event for at skabe opmærksomhed omkring certificeringsprogrammet Empatisk Arbejdsmarked, som tilbyder arbejdsgiverne uddannelse, rådgivning, en visuel kampagne og en synlig certificering, der viser omverden, at man vil og har et inkluderende arbejdsmiljø for LGBT+’er.

Certificeringsprogrammet, som lanceres til Priden i august i år, bliver i øjeblikket testet på forskellige samarbejdspartnere. High Tech-virksomheden Dell A/S lægger gavmildt hus til pilot-forsøgene i Ørestaden, hvor arbejdsgivere, TR, HR og arbejdsmiljørepræsentanter fra både det offentlige og det private arbejdsmarked giver feedback på programmet. Målet er at gøre det så lærerigt, som overhovedet muligt for dem, da de udgør målgruppen.
Eventet finder sted under Winter Pride i Berlingske Medias Hus onsdag 8. februar 2017 og er et lukket arrangement. Interesserede deltagere fra erhvervslivet i både eventet og pilot-forsøgene er meget velkomne til at kontakte Malene Rungvald Christensen på malenerc@lgbt.dk, mobil 29673716 for mere information.

Trykker du på linket, kan du læse mere om ’Det Empatiske Arbejdsmarked’ http://lgbt.dk/projekter/det-empatiske-arbejdsmarked/

Find Winter Pride programmet her https://www.facebook.com/copenhagenpride/?fref=ts